onsdag 30 maj 2018

Fönsterremsor

Gammaldags fönsterremsor för tätning av lösa innanfönster. Alla priser är webbunika och kan skilja sig från. Stäng eller skruva igen innanfönstren så att inte bågarna står och sviktar.


Klipp eller riv till lämplig längd av fönsterremsan. Lägg sedan remsan i en hink. Jobbar du med fönsterrenovering, bygg, ventilation, tätning, fogning eller fastighetsskötsel?

Leif Arvidsson AB säljer byggmaterial och verktyg som ofta har. Jag ska absolut virka fönsterremsor av ditt mönster. Tack för att du delar med dig! Kul att du har hittat hit. Mest virkat innehåller mycket virkning och lite annat hantverk.


Här delar jag med mig av beskrivningar och inspiration! Gamla spröjsade fönster med ojämnt glas. Inte moderna kopplade fönster utan lösa innerbågar som man tar ut på våren.

Jag köpte årets vadd på ICA Maxi, där fanns över en hyllmeter med vadd och fönsterremsor – inte illa alls. Sex stycken klisterfällor med lockmedel och lockfärger för effektiv flugfångst. Fönsterremsa i tunt, vitt papper med klisterbaksida. Sovrummet var det rum som fick fönsterremsor först och sen fick jag blodad tand och gjorde till dom andra fönstren också. Garnet jag använde till den här remsan.


Dessa två la jag i ett vadderat kuvert och skickade till Bagarmossen förra veckan, för att dottern skulle hinna få dom före första advent. Används fönsterremsor idag? När jag var liten, så vet jag att mamma hade fönsterremsor i alla fönster.


Om ni vill ringa eller maila. Mia - Jag älskar färger, garn och allt som man kan göra med garn i olika färger. Jag spinner och färgar mitt eget garn som jag sedan använder till virkat. Jaha ja, så var jag då där med innanfönstren och stressen och jag ser minsann hur ni ler, mina vänner, ni som med en viss fasa i blick varnat mig för jobbet med. Skriv in den e-post som används vid inloggning.


När du klickat på Ja, jag har glömt mitt lösenord skickas ett mail till den e-postadress som angavs, där du. Ta hjälp av oss med vår tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg