onsdag 28 mars 2018

Den bruna maten

Två samlingar receptkort från 70-talet, en grupp orädda matlagningsamatörer och alla möjliga nyanser av brunt. Som receptmakare på 70-talet gällde det inte bara att vara. Färsfylld lök, eller lök med brun topping om man så vill,. Den bruna maten har skaffat sig ett bibliotek. Så har det äntligen blivit dags att fira bokutgivningen av.


Den Bruna Maten finns att köpa på Adlibris, Bokus, CDon,.

Det verkar som om alla bara äter vitt, fluffigt bröd och hamburgare här. Och som Andréa sa, färgskalan på all mat går i brunt och beige. Kom in och se andra utgåvor eller andra böcker av samma. Inköparen gick hem för att tillsammans med några vänner provlaga.


Ett väldigt lovvärt initiativ är igång. Minns minnet av middagar svunna! Känner du dig äldre än din spegelbild? Kanske är det läge att sänka värmen på ugnen – och skippa latten.


De lagar mat efter 70-talets receptkort som de sedan bedömer som riktiga matkonnässörer.

Jag är övertygad om att vi är många som har längtat efter att Den. Det här låter väldigt spännande. Vi tror stenhårt på bönor. Vi har själva gjort studier där vi sett att vanliga svenska bruna bönor och kidneybönor.


Själva idén med att ha en matblogg är ju att laga god mat och sprida recepten och glädjen till förhoppningsvis många läsare. Jag har alltid lite svårt att förhålla mig till humorböcker. Jag får ett visst ha-begär när jag ser dem i katalogerna, men när jag har bläddrat igenom dem en. Sugen på skinkägg i gelé, färserat vitkålshuvud eller snöbollar i vaniljsås? Vattnas det i munnen vid tanken på bananer i skinkrock.


Bloggaren recenserar en samling receptkort från 70-talet. Satsa på proteinrik mat för att täcka ditt behov av de viktiga byggstenarna i kroppen. Om du äter från vår topp 10-lista täcker du ditt behov. Det finns en och annan seglivad myt om engelsk mat. Jag har tidigare inte trott på den helt och hållet eftersom jag dels varit i England tidigare och ätit mycket.


Var bruna bönor det värsta du visste i skolmatsalen? Dags att tänka om – enligt en ny svensk studie kan de bidra till både viktminskning och en bättre. Ja, jag har nog skrivit om den tidigare.


Mat som man bara kan älska om man vuxit upp med den.

Allt var inte bättre förr. Eller får det kanske vara lite pannkakstårta med fiskfyllning? Kanske skinkägg i gelé får det att vattnas i din mun?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg