fredag 12 oktober 2018

Olja lärkträ

Hejsan, Har just byggt ett trädäck på mmed lärkträ och står i valet och kvalet om jag skall olja indet eller inte. Järnvitriolen reagerar med garvsyran i lärkträ och bör utföras snarast möjligt vid monteringen eftersom garvsyran annars. Jag har köpt en bit lärkträ som jag ska sätta som förstärkning i kölen och som stötta för golvet i min crescent skipper (glasfiberarmerat plastskrov) och jag. Vilken olja ska jag använda till min altan, som jag tänker bygga?


Jag tänkte använda sibiriskt lärkträ , som ska vara ett förhållandevis vanligt träslag för. Lärkträ Gran Tryckimpregnerat tr.

Rör om oljan före använd- ning och med jämna mellanrum under arbetets gång. Använd en fyllig pensel, trasa eller. Men detta sker på bekostnad av kvaliteten av oljebehandlingen då målet istället är att oljan ska hinna tränga in djupare i materialet.


Vi använder cookies och tredjepartscookies för att säkerställa att du får maximalt utbyte av vår webbplats. Om du fortsätter utan att ändra dina. Italien, byggd nästan uteslutande av lärkträ.


Om resningar blivit när oljan påfördes ta försiktig och gå över med ett 1korns slippapper. Vi har länge känt till att oljat trä håller sig längre.

Har du oljat det med kinesisk olja ? Tvätta i så fall omedelbart bort det. Jag gjorde nämligen den dumheten och mina. Här har vi valt lärkträ ,. När stolparna har tagits upp, torkar du bort överflödig olja.


Allt trä målas med den kinesiska träoljan. Obehandlat virke är att föredra, men det går alldeles utmärkt att behandla med olja , järnvittrol eller kisel efter tycke och smak. Jag läste i förra numret om terrasslasyr. Vad är egentligen skillnaden på lasyr och olja och när använder man vad?


Fyra liter för kronor och oljar in virket. Av fyra liter olja dunstar två och en halv i form av lösningsmedel. Det får konsekvenser för miljön.


Linoljebaserad olja för bänkskivor, för grundbehandling och regelbundet underhåll. Ger lätt honungston på underlaget. Om jag skall olja så vill jag först slipa ner trallen rejält,.


Förstår precis vad du går igenom. Tyvärr gäller det inte enbart lärkträ.

För behandling av möbler och snickerier utomhus. TRALL 28X120MM LÄRKTRÄ SIBIRISK. Trall lärkträ kan användas som golv på altaner och balkonger. Finns i flera varianter Gå till produkt Visa. Ur miljösynpunkt så är lärkträ.


Vill du underhålla din altan inför sommaren? För att din altan, staket eller trädäck ska hålla länge erbjuder vi riktigt bra träoljor för dina träytor. Före behandling skall ytan göras ren från olja , färg och smuts m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg