torsdag 5 oktober 2017

Olja till lärkträ

Hejsan, Har just byggt ett trädäck på mmed lärkträ och står i valet och kvalet om jag skall olja indet eller inte. Järnvitriolen reagerar med garvsyran i lärkträ och bör utföras snarast möjligt vid monteringen eftersom garvsyran annars. Vi använder cookies och tredjepartscookies för att säkerställa att du får maximalt utbyte av vår webbplats. Om du fortsätter utan att ändra dina.


Vilken olja ska jag använda till min altan, som jag tänker bygga? Jag tänkte använda sibiriskt lärkträ , som ska vara ett förhållandevis vanligt träslag för.

Jag har köpt en bit lärkträ som jag ska sätta som förstärkning i kölen och som stötta för golvet i min crescent skipper (glasfiberarmerat plastskrov) och jag. Lärkträ Gran Tryckimpregnerat tr. Applicera oljan när temperaturen är mellan och grader och risken för regn är liten. Vi har också äntligen fått allt lärkträ på platts,.


Italien, byggd nästan uteslutande av lärkträ. Jag läste i förra numret om terrasslasyr. Vad är egentligen skillnaden på lasyr och olja och när använder man vad? Därefter tjäroljas däcket.


Tjärans främsta uppgift är att skydda ytskiktet.

Ta hjälp av vårt arbetsråd! Börja inte inoljningen för tidigt på säsongen. Nu är det dags att göra altanen vårfin. Nedan får du tips om hur du ska slipa och olja in. För dig som vill bygga nytt får du också lite.


Olja gör ingen som helst nytta, fortsätter Martin Timell och blir lätt irriterad. Med tryckimpregnerat virke gör folk ofta fel. En traditionell olja för privat miljö som ger en sidenmatt och len yta med en vacker djup ton av träets egna färger.


Timberex Natural är idealisk för trägolv. Tropiska träslag, till exempel Cumaru. Bio Impression används för att olja och impregnera trä, teak, mahogny, målade ytor och andra feta eller hårda träslag.


Utmärkt till utomhusmöbler,. För att din altan, staket eller trädäck ska hålla länge erbjuder vi riktigt bra träoljor för dina träytor. Interwood har Bona Olja i den neutrala färgen. Vill du underhålla din altan inför sommaren?


Hos Silvertjära köper du tjärolja av högsta kvalitet. Olika förutsättningar mår bäst av anpassad ”medicin”. Titta in på hemsidan och lär dig vilken olja.


Förord Trädäck och altaner är utomhuskonstruktioner där många aktörer bidrar med olika kompetenser till den färdiga kon-struktionen.

Altanen vid Qvarsebos hus har fått en silvergrå, sammetslen yta genom behandlingen med SiOO:X träskydd. Den ljusa vackra lystern är mycket uppskattad. Före behandling skall ytan göras ren från olja , färg och smuts m. Om jag skall olja så vill jag först slipa ner trallen rejält,. Förstår precis vad du går igenom.


Tyvärr gäller det inte enbart lärkträ. För behandling av möbler och snickerier utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg