torsdag 2 juli 2015

Motorrumsisolering

Med rätt isolering runt din motor så blir både vibrationer och ljudnivån mindre. Med ny motorrumsisolering blir det tyst och fridfullt i båten. Själva jobbet tar tid men är inte speciellt svårt. Hos Swedol hittar du fordonstillbehör, maskiner, hydraulik, elartiklar, lyft och last, verktyg och arbetskläder för proffs, företag och privatpersoner.


Få de senaste nyheterna och erbjudandena från Hjertmans. G enom att prenumerera på nyhetsbrevet samtycker du till att Hjertmans behandlar din.

Har en amerikansk DC Glastron GS 20 Ni vet, inombordare med soldäck ovanpå motorn. Familjen tycker att det är lite bullrigt när man kör. Motorrumsisolering bytt-bakläxa?


Vi tillverkar efter mallar. Klik Køb online ved din foretrukne forhandler, så kommer du direkte til varen, hvor du kan bestille den. Vi tänkte bygga in kylskåp, frysskåp samt högskåp för mikro och ugn i en nisch. MOTORVÄRMARKABEL Från: 15kr.


Ovanför kyl och frys komer det vara små överskåp för att få.

Handla dina båtprylar och båttillbehör på nätet! Watski är den ledande båttillbehörsgrossisten i Skandinavien. Jag håller på att byta isolering i motorrummet. Ville höra om någon här har erfarenhet av att lägga bitumenmatta från biltema mot lådan o på den vanlig. Karnag är marknadsledande producent av isoleringar i material som tål höga temperaturer.


Vi säljer luftfjädring, fordonskomponenter, teknisk isolering. Materialet kontaktlimmas på insidan av motorrumme. Självhäftande motorrumsisolering Med folie. Stort sortiment av sportfiskeprylar, fiskeutrustning båttillbehör från kända varumärken. Förra vintern bytte jag all motorrumsisolering i motorrummet, i vinter är det dags för resterande byte i nergångstrappan.


Jag ska under vintern byta till ny isolering i motorrummet. Har aldrig gjort det förr så jag är lite osäker på hur jag ska gå till väga och vänder mig. I mitt år gamla motorrum sitter det vanliga skumskivor med silverfolie. Det ser fortfarande helt OK ut - något litet extra att fästa upp i kanterna.


Jag och en kompis var upp till Karnag i Täby och talade med Conny. Vi fick en lektion om ljudisolering och framför allt ljudabsorbtion. Köpte en hel kombi full med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg